آل قیس،
علیرضا؛ دادگران،
سید محمد و رسولی،
محمدرضا (1397). تبیین ارتباط میان اقناع رسانهای شبکههای اجتماعی و سبک زندگی ـ مورد کاوی اینستاگرام.
راهبرد اجتماعی فرهنگی، 7(4)، 93-114.
اعتماد، سیده مریم؛ زرکلام، ستار؛ امینی؛ منصور؛ ساورایی، پرویز (۱۴۰۲). مطالعه تطبیقی تبلیغات مرتبط با سلامت در حقوق ایران و دستورالعملهای اتحادیه اروپا. حقوق فناوریهای نوین، 4(7)، 113-104.
جانسون، برک و کریستنسن، لری (1391). روش پژوهش در علوم تربیتی: کمی، کیفی آمیخته. (علیاکبر خسرویبابادی، کامبیز پوشنه، محرم آقازاده، مترجمان). (اثر اصلی، 2008). تهران: آییژ.
حمیدیزاده، محمدرضا؛ غدیری، علیرضا؛ قرچه، منیژه و بازرگان، کاوه (۱۳۹۶). پیشایندهای ارزش ویژه برند شرکتی در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با استفاده از نظریه دادهبنیاد. مجله مدیریت برند، 3(3)، 11-48.
خالقی، عاطفه؛ معینی، حسین و جامی پور، مونا (1398). شناسایی و رتبهبندی فرصتها و چالشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(1)، 324-325.
خنیفر، حسین و مسلمی، ناهید (۱۳۹۸). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی (چاپ چهارم)، تهران: انتشارات نگاه دانش.
خیاط، محمدعلی؛ نصرالهی، محمدصادق و غفاری، محمد (۱۳۹۹). آسیبشناسی اثرات تبلیغات بازرگانی رسانه ملی بر توسعه کالاهای ملی. فصلنامه علمی رسانههای دیداری و شنیداری، 14(2)، 35-58.
روشندل اربطانی، طاهر و محمودزاده، احد (1396). طراحی مدل تبلیغات از طریق رسانههای اجتماعی بهمنظور تأثیر بر تمایل مشتریان. مدیریت بازرگانی، 9(4)، 763-786.
شیرمحمدی، یزدان؛ جلالیان، سیداسحاق؛ هاشمی باغی، زینب و ترکاشوند، سعید (1398). بررسی تأثیر رویدادهای فرهنگی بر تصویر شناختی و عاطفی مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر کرج). برنامهریزی و توسعه گردشگری، 8(31 )، 147-161.
صلواتیان، سیاوش؛ خواجهئیان، داتیس و مشرقی، محسن (1398). طراحی فرایند جمعسپاری ایدهپردازی خلاقانه برای تولیدات نمایشی صداوسیما. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(35)، 189- 230.
ضیایی، ثریا؛ رادفر، حمیدرضا؛ نوری، سولماز (۱۳۹۹). نظریه اقناع رسانهای و بازنمایی آن در عملکرد اطلاعاتی کتابخانهها، رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. مطالعات بینرشتهای در رسانه و فرهنگ، 10(1)، 79-100.
غنی لو، رضا؛ میر، صمد و میر، امید (۱۳۹۸). شیوهها و تکنیکهای جلب مخاطبان در تبلیغات بازرگانی. علوم خبری، 8(29)، 104-136.
فراستخواه، مقصود (۱۳۹۵). روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تأکید بر نظریه بر پایه (گراندد تئوری GTM) (چاپ اول)، تهران: انتشارات آگاه.
فرخی، زهرا (1398). رویکردهای اقناعی در طراحی پیامهای رسانهای. خبرگزاری صداوسیما. تاریخ انتشار 5 بهمن 1398. دسترسی در: https://www.iribnews.ir/fa/news/2628177
کرسول، جان (1391). پویش کیفی و طرح پژوهش: انتخاب از میان پنج رویکرد، (داناییفرد و کاظمی، مترجمان) (چاپ اول)، تهران: انتشارات اشراقی.
مجد، امید و غلامی شعبانی، شفق (1398). روشهای اقناع مخاطب در گلستان سعدی. زبان و ادبیات فارسی (دانشگاه خوارزمی)، 27(31)، 179 -193.
منتظری، ابوالفضل (1396). ارائه چارچوب اثربخشی همزمان تبلیغات آنلاین و آفلاین. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسبوکار، دانشگاه تهران.
نقیبالسادات، سید رضا و فرهمند زاد، انسیه (۱۳۹۸). تحلیل محتوای ساختار تبلیغات بازرگانی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران (شبکه اول و دوم سیما). رسانههای دیداری و شنیداری، 13(32)، 123-162.
هاشمیخواه، زینب و افشانی، سید علیرضا (۱۴۰۰). بازنمایی مؤلفههای اقتصاد مقاومتی در تبلیغات بازرگانی استان فارس. مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، 9(20)، 53- 77.
References
Ale Gheiss, A., Dadgaran, S. M., & Rasouli, M. (2019). Explaining relationship between media persuasion of social network and lifestyle- The case study of Instagram. Socio-Cultural Strategy, 7(4), 93-114. (in Persian)
Castells, M. (1996). The rise of the network society, Oxford, Blackwell.
Chen, L., Zhang, Y.F., Young, R., Wu, X.W. & Zhu, G. (2021). Effects of vaccine-related conspiracy theories on Chinese young adults’ per-ceptions of the HPV vaccine: an experimental study. Health Commun 36(11), 1343-1353. doi: 10.1080/10410236.2020.1751384.
Creswell, J. (2011). Qualitative survey and research design: choosing among five approaches, (Danai Fard and Kazemi, translators) (1th ed.). Tehran: Ishraghi Publications. (in Persian)
Dow, B.J., Johnson, A.L., Wang, C.S., Whitson, J. & Menon, T. (2021). The COVID-19 pandemic and the search for structure: social Media and theories. Social and Personality Psychology Compass, 15(9), e12636.
Ecker, U.K.H. & Antonio, L.M. (2021). Can you believe it? An investigation into the impact of retraction source credibility on the continued influence effect. Memory & Cognition, 49, 631- 644.
Etemad, S. M., Zarkalam, S., Amini, M. & Savrai, P. (2023). Health-advertising in the Iranian legal system with a comparative study of European Union directives. Modern Technologies Law, 4(7), 113-134. doi: 10.22133/mtlj.2023.353264.1108 (in Persian)
Farastkhah, M. (2015). Qualitative research method in social sciences with an emphasis on grounded theory (Ground Theory GTM) (1th ed.). Tehran: Aghah Publications.
(in Persian)
Farrokhi, Z. (2018). Persuasive approaches in designing media messages. Radio News Agency. Available in: https://www.iribnews.ir/fa/news/2628177 (in Persian)
Festinger, L. (1957). A theory of cognitive dissonance. Stanford, CA: Stanford University Press.
Ghani Lu, R., Mir, S. & Mir, O. (2018). Methods and techniques of attracting audiences in commercial advertising. News Sciences, 8(29), 104-136. (in Persian)
Hamidizadeh, M., Ghadiri, A., Gharecheh, M. & Bazargan, K. (2016). Studying antecedents of B2B brand equity in an Iranian ICT company by using grounded theory. Quarterly Journal of Brand Management, 3(3), 11-48. doi: 10.22051/bmr.2017.16181.1334
(in Persian)
Hashemikhah, Z. & Afshani, S. (2022). Representation of resistive economy in advertising of the Fars province. Iranian Pattern of Progress, 9(4), 53-77. (in Persian)
Johnson, B. & Christensen, L. (2008). Research method in educational sciences: mixed quantitative and qualitative. (Ali Akbar Khosravi Babadi, Kambyz Pushneh, Moharram Aghazadeh, Trans.). Tehran, Aeizh. (in Persian)
Khaleghi, A., Moini, H. & Jamipour, M. (2018). Identifying and ranking social media marketing opportunities and challenges. Modern Marketing Research, 9(1), 324-325. (in Persian)
Khanifar, H. & Moslemi, N. (2018). Principles and basics of qualitative research methods. (4th ed.). Tehran: Negha Danesh Publications. (in Persian)
Khayat, M. A., Nasrollahi, M. & Mohammad, G. (2020). The pathology of IRIB Commercials on development of national products. Quarterly Scientific Journal of Audio-Visual Media, 14(34), 35-58. doi: 10.22085/javm.2020.193171.1363 (in Persian)
Majd, O. & Gholami Shabani, S. (2019). Methods of persuading the reader in Golestan by Saadi. Persian Language and Literature, 27 (86), 179-193. (in Persian)
Mazarr, J.M. (2002). Information technology and world politics, Palgrave Macmillan.
Montazeri, A. (2016). Providing a framework for the simultaneous effectiveness of online and offline advertising. Master's thesis in business management, University of Tehran.
(in Persian)
Naghibosadat, R. & Farahmandzad, E. (2020). The representation consumption in T.V. advertising the Islamic Republic of Iran (Channel 1 and 2 of sima). Quarterly Scientific Journal of Audio-Visual Media, 13(32), 191-219. doi: 10.22085/javm.2020.199645.1394 (in Persian)
Nazar, S. & Pieters, T. (2021). Plandemic revisited: a product of planned disinformation amplifying the COVID-19 "infodemic". Front Public Health, 14(9), 649930. doi: 10.3389/fpubh.2021.649930
O'Brien, T.C., Palmer, R. & Albarracin, D. (2021). Misplaced trust: when Trust in science fosters belief in pseudoscience and the Benefits of critical evaluation. Journal of Social Experimental Psychology, 96, 104184.
Roozenbeek, J., van der Linden, S. & Nygren, T. (2020).
Prebunking interventions based on “inoculation” theory can reduce susceptibility to misinformation across cultures. The Harvard Kennedy School (HKS) Misinformation Review. Doi:
10.37016/mr-2020-008
Roshandel Arbatani, T. & Mahmoudzadeh, A. (2018). Advertising through Social Media to Influence the Customers’ Willing. Journal of Business Management, 9(4), 736-786. doi: 10.22059/jibm.2017.226498.2471(in Persian)
Salavatian, S., Khajeheian, D. & Mashreqi, M. (2020). A crowdsourcing process for creative ideation of IRIB media productions, Journal of Innovation and Creativity in Human Science, 9(35), 189-230. (in Persian)
Shirmohammadi, Y., Jalalian, I., Hashemi Baghi, Z. & Torkashvand, S. (2020). The contribution of cultural event to the formation of the cognitive and effective images of a tourist destination. Journal of Tourism Planning and Development, 8(31), 147-161. doi: 10.22080/jtpd.2020.14641.2888 (in Persian)
Su, Y., Lee, D.K.L., Xiao, X.Z., Li, W. & Shu, W.X. (2021). Who endorses conspiracy theories? A moderated mediation model of Chinese and international social media use, media skepticism, need for cognition and COVID-19 conspiracy theory endorsement in China. Computers in Human Behavior, 120, 106760.
Webster, R. & Oliver, M. (2001) Geostatistics for environmental scientists. John Wiley & Sons, Ltd.
Ziaei, S., Radfar, H. & Noori, S. (2020). Media persuasion theory and its representation in the library's information performance. Interdisciplinary Studies in Media and Culture, 10(1), 79-100. doi: 10.30465/ismc.2020.5107 (in Persian)