نشریه «بررسیهای مدیریت رسانه» یک نشریه علمی است که از فرایند همترازخوانی (Peer Review) و شیوه داوری دوسوناشناس (Double- Blinded Refereeing) بهره میبرد. هدف اصلی نشریه «بررسیهای مدیریت رسانه»، توسعه پیکره دانشی رشته نوپای مدیریت رسانه است که نه تنها برای پژوهشگران مدیریت رسانه دستیابی به ادبیات این حوزه را فراهم خواهد نمود بلکه به مدیران رسانه برای شکلدهی به تصمیمات مبتنی بر شواهد در سازمانهای رسانهای کمک خواهد کرد. مالکیت مادی و معنوی این نشریه به دانشگاه تهران تعلق دارد. زبان اصلی فصلنامه فارسی است اما کلیه مقالههای چاپ شده به شکل چکیده بلند 1500 تا 2500 کلمهای به زبان انگلیسی نیز منتشر میشوند تا خوانندگان بینالمللی نیز بتوانند اهم یافتههای مقالهها را دریابند. حوزه موضوعی نشریه تمامی پژوهشهای مرتبط با مسائل مدیریتی سازمانهای رسانهای است که از رویکردهای مرور نظامند ادبیات، فراتحلیل، فراترکیب و ... استفاده کرده باشند. سایر اطلاعات نشریه به شرح زیر می باشد:
- نشریه بررسیهای مدیریت رسانه با انجمن علوم مدیریت ایران تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.
- فلودیاگرام مراحل داوری و پذیرش مقاله در قسمت فرایند پذیرش مقالات شرح داده شدهاست.
- حقوق معنوی: کلیه حقوق معنوی اثر متعلق به نویسنده است؛
- این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات، تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می کند.
- نوع نشریه: نشریه علمی
- نوع مقالات قابل انتشار: علمی-پژوهشی
- توالی انتشار: فصلی
- زبان: دو زبانه فارسی(چکیده مبسوط و منابع مقالات انگلیسی)
- متوسط زمان داوری مقالات: 8 هفته
- سرقت ادبی: جهت پیشگیری از سرقت ادبی از نرم افزار سمیم نور استفاده میشود.
- دسترسی رایگان و آزاد به مقالات
- چنانچه مقاله از حامی یا تامینکننده اعتبار پژوهشی برخوردار باشد، درج آن در مقاله توسط نویسنده الزامی میباشد.
- کشور محل انتشار: ایران
- ناشر: انتشارات دانشگاه تهران
- حوزه تخصصی: مدیریت رسانه
- شروع انتشار: بهار 1401
- هزینه بررسی و پذیرش مقاله: رایگان
- نوع داوری: شیوه داوری دو سو ناشناس توسط 2 داور
- بازه زمانی بررسی اولیه: یک هفته
- فرمت: الکترونیکی
- نوبتهای چاپ: فصلنامه
- ایمیل نشریه: E-mail: jmmr@ut.ac.ir