هدف اصلی نشریه ترویج دیدگاه مدیریتی و کسب و کاری در رشته مدیریت رسانه و جذب تلاشهای پژوهشیِ پیکره مدیریت رسانه ی کشور به سمت مطالعات و پژوهشهای مرتبط با این دیدگاه می باشد. تشویق پژوهشهای میانرشتهای در بین رشتههای فناوری اطلاعات، بازرگانی، خطمشی بازرگانی، کارآفرینی و مدیریت رسانه؛ تشویق مطالعات درباره کاربرد تحلیل داده های شبکههای اجتماعی در زمینه حل مسائل مدیریت رسانه؛ تشویق دیدگاه اقتصاد نهادی و تکاملی در زمینه مدیریت رسانه، از جمله دیگر اهداف این نشریه است که انتظار میرود بررسی، دسته بندی و تحلیل دانش موجود در حوزه مدیریت رسانه که حاصل مرورِ پژوهش هایِ تجربی پیشین است، این اهداف حاصل شوند.
محورهای موضوعی مورد پذیرش نشریه به شرح زیر است:
- مدلهای تبلیغاتی و اَشکال جدید درآمدزایی در صنعت رسانه؛
- ساختارهای مالکیت، انحصار و رقابت در صنعت رسانه؛
- مزیتهای رقابتی و توانمندیهای پویای سازمان/شرکتهای رسانهای؛
- مخاطبسنجی و رفتار مصرف کننده رسانه؛
- بازارهای نوپدید و گوشهبازارها در صنعت رسانه؛
- مدیریت منابع انسانی در سازمانهای رسانهای،
- سیاستگذاری رسانهای؛
- کاربست روشهای محاسباتی در حل مسائل سازمانهای رسانه ای
- صنعت سرگرمی و بازیهای دیجیتال؛
- اقتصاد رسانه اعم از چارچوب اقتصاد تکاملی، نهادی، جریان اصلی و اقتصاد سیاسی؛
- مدلهای کسب و کار در سازمانهای رسانهای؛
- مدیریت استراتژیک در صنعت رسانه؛
- شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای چندرسانهای؛
- نوآوری رسانهای شامل نوآوریهای باز، بنیادین، تدریجی و تقلیدی؛ و نوآوریهای سمت کاربر؛
- استراتژیهای محتوایی و محتوای کاربرساخته؛
- کارآفرینی رسانهای و کارآفرینی سازمانی در صنعت رسانه؛
- فناوری های نوین و رسانه (کلان داده، فضای ابری، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ...)
- توزیع کنندگان و عرضه کنندگان صنعت رسانه
- مسائل حقوقی و حقوق مالکیت معنوی در سازمانها و پلتفرم های رسانهای؛
- تدریس و آموزش مدیریت رسانه؛
- مدیریت سازمانهای عام المنفعه؛ خبرگزاریها و سازمانهای خبری؛
- روشهای تحقیق در رسانه و روشهای تحلیل شبکههای اجتماعی.