آیباغی اصفهانی، سعید؛ غفوریان شاگردی، امیر؛ وحیدی، تقی و دانشمند، بهناز (1399). تأثیر استراتژیهای رقابتی بر عملکرد بازاریابان فعال در رسانههای اجتماعی با نقش متغیر تعدیلکننده ویژگیهای سازمانی، مطالعات مدیریت کسبوکار هوشمند، 8(31)، 119- 152.
باشکوه، محمد و موحد، سید محمد رضا (1401). بازنماییِ تصاویر ذهنی مصرفکنندگان در انتخاب برندهای ایرانی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 5(4)، 1-24.
بنیادی نائینی، علی؛ کامفیروزی، محمد حسن و دهقان مشتانی، محمود (1393). بررسی تأثیر بازاریابی داخلی و برندسازی داخلی بر کیفیت خدمات (مطالعه موردی: یک شرکت خدماتی)، مدیریت بازاریابی، 25، 83- 99.
بنی اسدی، علی و صالحی، کیوان (1398). مقدمهای بر اصول و فرایند ساخت و رواسازی پروتکل مصاحبه. نامه آموزش عالی، 12(46)، 177- 203.
حمزهیی بیدگلی، مهدی (1398). بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر ارزشگذاری برند و پاسخ مشتری (مطالعه موردی: کلیه کاربران فعال شبکه اجتماعی اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و غیره)، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق.
خلیلی، فاطمه و همتیان، نواب (1397). اینستاگرام و برندسازی (مطالعه موردی: شرکت دوناتهای دانکین)، مجله بینالمللی پژوهش ملل، 4(37)، 33-50.
دهدشتی شاهرخ، زهره و پورحسینی، امیرحسین (1392). ارائه الگوی تأثیر استراتژی فروش و بازاریابی بر عملکرد فروش. مدیریت بازرگانی، 5(1)، 61-84.
رحمانی شمسی، جعفر؛ آسایش، فاطمه و دولتی، علی (1396). خوشهبندی کشورهای منطقه سند چشمانداز بر اساس روند سری زمانی تولید ناخالص داخلی سرانه طی سالهای 2014-1990 با استفاده از روش ICA. برنامهریزی منطقهای، 7(28)، 1-12.
رحیمی کلور، حسین و آذربایجانی، مرضیه (1401). ارائه مدل پارادایمی بازاریابی دیجیتال در شرکتهای دانش بنیان. مدیریت تبلیغات و فروش، 3(2)، 77- 94.
رستگار، عباسعلی؛ ملکی مین باش رزگاه، مرتضی و قزوینی، هادی (1400). فعالیت بازاریابی رسانههای اجتماعی و قصد مشتری با میانجی ارزش ادراک شده و رضایت مشتری. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 13(26)، 533- 560.
زارعی، قاسم و حق وردیزاده، ابوالفضل (1401). ارائه مدل برندسازی محصولات صنعتی ایران در بازارهای بینالمللی با رویکرد تئوری دادهبنیاد. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 5(4)، 199- 226.
سعیدنیا، حمیدرضا؛ قهرمانی، آمنه و ایران نژاد پاریزی، مهدی (1395). پیامدهای تأثیر جامعه برند مبتنی بر رسانه اجتماعی بر اعتماد و وفاداری به برند. مدیریت برند، 3(2)، 65- 88.
شیرخدایی، میثم؛ عابدین، بهاره و داداشپور، سیما (1401). شناسایی عوامل مؤثر بر همآفرینی برند در جوامع برند رسانههای اجتماعی. تحقیقات بازاریابی نوین، 12(4)، 69- 90.
حسینزاده شیرذیلی، ماریا؛ آسایش، فرزاد و قربانیان، محمدرضا (1400). بررسی تأثیر شخصیسازی رسانه اجتماعی بر ارزش درک شده برند و وفاداری برند با نقش میانجی تعامل برند و مصرفکننده (مورد مطالعه: شرکت اسنپ). مدیریت بازاریابی، 16(53)، 109-126.
عباسی مهر، نسرین (1395). شناسایی و اولویتبندی محصولات صنایع غذایی دارای استراتژیهای مزیت رقابتی در توسعه صادرات جهت کمک به حل معضل بیکاری و مهاجرت کشور. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران.
گودرزی، آزاده؛ آزاد، ناصر؛ امیرشاهی، میراحمد و مشبکی اصفهانی، اصغر (1402). طراحی الگـوی رفتـاری مصـرفکننـدگان خـدمات فایدهمحور نسبت به آمیختگی در جوامع مجازی برند. مدیریت بازرگانی، 15(1)، 156- 184.
مروی، راحیل؛ اسماعیلپور، حسن و رضائیان، علی (1401). طراحی مدل اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی محصولات صنعت خوراکی و تنقلات. مدیریت بازرگانی، 14(1)، 149- 174.
موسوی، سید نجمالدین و غفوریان شاگردی، امیر (1397). تبلیغات و مدیریت برند (چاپ اول)، انتشارات دانشگاه لرستان، لرستان.
نافعی، محمد؛ اندرواژ، لیلا و سعیدنیا، حمید رضا (1399). ارائه مدل ارزش ویژه برند تحت تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی، مدیریت کسبوکار، 45، 319- 334.
نوروزی، حسین؛ خدامی، سهیلا و جلالی، سیدسجاد (1402). بررسی نقش میانجی ارزش ویژه برند در تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر پاسخ مشتری (موردمطالعه: برند لاکچری درسا). فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند، 10(2)، 47-74.
References
Abbasi Mehr, N. (2015). Identifying and prioritizing food industry products with competitive advantage strategies in export development to help solve the problem of unemployment and immigration in the country. Master thesis, Shahrood University of Technology, Shahrood, Iran. (in Persian)
Abdullah, S. S. & Siraj, S. (2016). Brand equity through customer engagement in social media: A critical review. IOSR Journal of Business and Management, 18(8), 38-46.
Aibaghi Esfahani, S., Ghafourian Shagerdi, A., Vahidi, T. & Daneshmadn, B. (2020). The Effect of Competitive Strategies on the Function of Marketers in Social Media; With Moderator Role of the Organizational Features. Business Intelligence Management Studies, 8(31), 119-152. doi: 10.22054/IMS.2020.43899.1537. (in Persian)
Alalwan, A. A., Rana, N. P., Dwivedi, Y. K. & Algharabat, R. (2017). Social media in marketing: A review and analysis of the existing literature. Telematics and Informatics, 34(7), 1177-1190.
Baniasadi, A. & Salehi, K. (2019). Introduction on the Principles and Process of Construction and Validation of the Interview Protocol. Higher Education Letter, 12(46), 177-203.
(in Persian)
Bashekouh, M. & Movahed, S. M. R. (2022). Representation of consumers' mental images in choosing Iranian brands. Journal of International Business Administration, 5(4), 1-24. doi: 10.22034/jiba.2022.50824.1864. (in Persian)
Berton, R. (2012). Marketers Who Measure the Wrong Thing Get Faulty Answers.Business Review, 85(2), 117-128.
Bonyadi Naeini, A., Kamfiroozi, M. H. & Dehghan Mashtani, M. (2014). Surveying the Effect of Internal Marketing and Internal Branding on Service Quality (Case Study: A Server Company). Journal of Marketing Management, 9(25), 83-99. (in Persian)
Can, L. & Kaya, N. (2016). Social networking sites addiction and the effect of attitude towards social network advertising. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 235, 486-492.
Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches, London: sage publications.
Dehdashti Shahrokh, Z. & Pourhosseini, A. H. (2013). Performance Implications of Sales & Marketing Strategy. Journal of Business Management, 5(1), 61-84. doi: 10.22059/jibm.2013.35424. (in Persian)
Devadas, U. M., Silong, A. D. & Ismail, I. A. (2011). The relevance of Glaserian and Straussian grounded theory approaches in researching human resource development. In 2011 International Conference on Financial Management and Economics (11, 348-352.
Frady, D. (2011). Millennals' personal connection with brands via social media tools. Florida, United State. MS Thesis, College of Communication and Information in partial fulfillment, the Florida State University.
Glaser, B. G. (1978). Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory. Sociology Press.
Glaser, B. G. (2002) Conceptualization: On theory and theorizing using grounded theory. International Journal of Qualitative Methods, 1(2), 23-38.
Glaser, B. G. (2011). Getting out of the Data: Grounded Theory Conceptualization. Sociology Press.
Glaser, B., Bailyn, L., Fernandez, W., Holton, J. A. & Levina, N. (2013). What grounded theory is…. In Academy of Management Proceedings (Vol. 1, p. 11290). Briarcliff Manor, NY 10510: Academy of Management.
Goodarzi, A., Azad, N., Amirshahi, M. A. & Moshabaki Esfahani, A. (2023). Developing a Behavior Model for Utilitarian Service Consumers toward Engagement in Online Brand Communities. Journal of Business Management, 15(1), 156-184. doi: 10.22059/jibm.2022.339723.4326. (in Persian)
Hafez, M. (2022). Unpacking the influence of social media marketing activities on brand equity in the banking sector in Bangladesh: A moderated mediation analysis of brand experience and perceived uniqueness. International Journal of Information Management Data Insights, 2(2), 100140.
Hamzeyi Bidgoli, M. (2018). Investigating the impact of social media marketing activities on brand valuation and customer response (case study: all active users of the social network Instagram, Twitter, Facebook, etc.), Master of Business Administration thesis (marketing orientation), Faculty of Humanities, Islamic Azad University, Naragh Branch.
(in Persian)
Hoseinzade Shirzili, M., Asayesh, F. & Ghorbanian, M. R. (2021). Investigate the Effect of Social Media Personalization on Perceived Brand Value and Brand Loyalty with the Mediating Role of Brand Interaction and Consumer (Case Study: Snap Company). Jounal of Marketing Management, 16(4), 109-126. (in Persian)
Islam, J. U. & Rahman, Z. (2017). The impact of online brand community characteristics on customer engagement: An application of Stimulus-Organism-Response paradigm. Telematics and Informatics, 34(4), 96-109.
Jacobson, J., Gruzd, A. & Hernández-García, Á. (2020). Social media marketing: Who is watching the watchers? Journal of Retailing and Consumer Services, 53, 1-12.
Jeng, S. P. (2017). Increasing customer purchase intention through product return policies: The pivotal impacts of retailer brand familiarity and product categories. Journal of Retailing and Consumer Services, 39, 182-189
Kelle, U. (2007). "Emergence" vs. "forcing" of empirical data? A crucial problem of" grounded theory" reconsidered. Historical Social Research/ Historische Sozialforschung. Supplement, (19), 133-156.
Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management (Building, Measuring, and Managing Brand Equity), Pearson Education Limited, USA.
Khalili, F. & Hamtian, N. (2017). Instagram and Branding (Case Study: Dunkin' Donuts Company). International Journal of Nations Research, 4(37), 33-50. (in Persian)
Khayer, S. (2018). Investigating the effect of personalization of social media on brand value considering the mediating role of perceived quality (case study: Sardavaran Domain Alborz Company), Master's Thesis of Business Administration (Marketing Orientation), Molavi Institute of Higher Education. (in Persian)
Kim, M. Y., Moon, S. & Iacobucci, D. (2019). The influence of global brand distribution on brand popularity on social media. Journal of International Marketing, 27(4), 22-38.
Koetz, C. & Tankersley, J. D. (2016). Nostalgia in online brand communities. Journal of Business Strategy, 37(3), 22-29.
Kotler, P. & Keller, K. (2012). Marketing Management, (14ed.). New Jersey.
Lacka, E., & Chong, A. (2016). Usability perspective on social media sites' adoption in the B2B context. Industrial Marketing Management, 54, 80-91.
Lai, M.Y., Khoo-Lattimore, C. & Wang, Y. (2019). Food and cuisine image in destination
branding: Toward a conceptual model. Tourism and Hospitality Research, 19(2), 238- 251.
Latiff, Z. A. & Safiee, N. A. S. (2015). New business set up for branding strategies on social media–Instagram. Procedia Computer Science, 72, 13-23.
Li, Y., Li, Y., Ma, K. & Zhou, X. (2022). Consumer online knowledge-sharing: motivations and outcome. Journal of Frontiers in Psychology, 13, 871518.\
Malarvizhi, C. A., Al Mamun, A., Jayashree, S., Naznen, F. & Abir, T. (2022). Modelling the significance of social media marketing activities, brand equity and loyalty to predict consumers’ willingness to pay premium price for portable tech gadgets. Heliyon, 8(8), e10145.
Marvi, R., Esmailpour, H. & Rezaiean, A. (2022). Designing an Effective Model of Advertising Campaigns for (Snack) Food Products. Journal of Business Management, 14(1), 149-174. doi: 10.22059/jibm.2022.335143.4269. (in Persian)
Miller, K.W. & Mills, M.K. (2012). Contributing clarity by examining brand luxury in the
fashion market. Journal of Business Research, 65 (10), 1471-1479.
Mousavi, S. N. & Ghafourian Shagerdi, A. (2017). Advertising and brand management (1th ed.), Lorestan University Publications, Lorestan. (in Persian)
Mwangi, D. K. (2014). Influence of social media marketing on brand equity at Safaricom Limited in Kenya (Doctoral dissertation, University of Nairobi).
Nafeii, M., Andervazh, L. & Saeednia, H. (2020). Presentation of a Brand Equity Model Influenced by Social Media Marketing Activities. Journal of Business Management, 12(45), 319-334. (in Persian)
Norouzi, H., Khoddami, S. & Jalali, S. S. (2023). Investigating the mediating role of brand equity in the impact of social media marketing activities on customer response (Case study: Dorsa luxury brand). Quarterly Journal of Brand Management, 10(2), 47-74. doi: 10.22051/bmr.2022.37197.2243. (in Persian)
Osei-Frimpong, K., McLean, G., Islam, N. & Otoo, B. A. (2022). What drives me there? The interplay of socio-psychological gratification and consumer values in social media brand engagement. Journal of Business Research, 146, 288-307.
Öztamur, D. & Karakadılar, İ. S. (2014). Exploring the role of social media for SMEs: as a new marketing strategy tool for the firm performance perspective. Procedia-Social and behavioral sciences, 150, 511-520.
Pollák, F. & Markovič, P. (2023). Reputation Management as a part of Online Branding Infrastructure of luxury hotels on the Adriatic Coast-pre and post Covid-19 perspective. Transportation Research Procedia, 74, 1546-1553.
Pradhan, P. & Nigam, D. (2018). Digital marketing and SMES: An identification of research gap via archives of past research. Journal of Internet Banking and Commerce, 23(1), 1-14.
Pyper, K., Doherty, A. M., Gounaris, S. & Wilson, A. (2022). A contingency-based approach to the nexus between international strategic brand management and export performance. Journal of Business Research, 148, 472-488.
Rahimi koloor, H. & azarbayejani, M. (2022). Providing a paradigm model of digital marketing in knowledge-based companies. Journal of Advertising and Sales Management, 3(2), 77-94. doi: 10.52547/JABM.3.2.77. (in Persian)
Rahmani Shamsi, J., Asayesh, F. & Dolati, A. (2017). Clustering of regional countries in terms of GDP per capita time series trend over the period of 1990-2014 with ICA Technique. Regional Planning, 7(28), 1-12. (in Persian)
Ramdin, Y. & Naraidoo, T. (2020). The influence of social media marketing on customers’ choice of hotels in Mauritius. In Frontiers in Intelligent Computing: Theory and Applications (pp. 346-354). Springer, Singapore.
Rastgar, A., Maleki Minbashrazgah, M. & Ghazvini, H. (2022). The study of marketing activity in social media and customer intention affected by the mediator roles of perceived value and customer satisfaction. Journal of Business Administration Researches, 13(26), 533-560. doi: 10.22034/bar.2022.14729.3675. (in Persian)
Rennie, D. L. (1998). Person-centred counselling: An experiential approach. DOI: https://doi.org/10.4135/9781446279854
Saeednia, H., Ghahremani, A. & Iran Nejad Parisie, M. (2016). The Outcomes of Social Media Based Brand Communities’ Impact on Brand Trust and Brand Loyalty. Quarterly Journal of Brand Management, 3(2), 65-88. doi: 10.22051/bmr.2017.6795.1005. (in Persian)
Sari, H., Othman, M. & Al-Ghaili, A. M. (2019). The Determinants of Customer Knowledge Sharing Behavior: A Review Study. Springer.
Se, E. J. & Park, J. W. (2018). A study on the effects of social media marketing activities on brand equity and customer response in the airline industry. Journal of Air Transport Management, 66, 36-41.
Selim, H., Eid, R., Agag, G. & Shehawy, Y. (2021). Cross-national differences in travelers’ continuance of knowledge sharing in online travel communities. Journal of Retailing and Consumer Services, 65(4), 1-17.
Shirkhodaie, M., Abedin, B. & Dadash Pour, S. (2023). Identifying Effective Factors of Brand Co-creation in the Social Media Brand Community. New Marketing Research Journal, 12(4), 69-90. doi: 10.22108/nmrj.2022.132696.2657. (in Persian)
Smith, K. T. (2019). Mobile advertising to Digital Natives: preferences on content, style, personalization, and functionality. Journal of Strategic Marketing, 27(1), 67-80.
Steenkamp, J. B. E. (2020). Global brand building and management in the digital age. Journal of International Marketing, 28(1), 13-27.
Strauss, A. & Corbin, J.M. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Sage Publications, Inc.: Thousand Oaks, CA.
Tsimonis, G. & Dimitriadis, S. (2014). Brand strategies in social media. Marketing Intelligence & Planning, 32(3), 328–344.
Vukasovič, T. (2015). Brand developing relationships through social media. Europe, 21(5).
Wang, Jianhua. (2022). Research on the impact of customer participation in virtual community on service innovation performance, the role of knowledge transfer. Journal of Frontiers in Psychology, 13, 847713.
Zarei, A., Farjoo, H. & Bagheri Garabollagh, H. (2022). How Social Media Marketing Activities (SMMAs) and brand equity affect the customer's response: does overall flow moderate it? Journal of Internet Commerce, 21(2), 160-182.
Zarei, G. & Haghverdizadeh, A. (2022). The branding model of Iranian industrial products in international markets with the approach of grounded theory. Journal of International Business Administration, 5(4), 199-226. doi: 10.22034/jiba.2022.50654.1857.
(in Persian)