تعداد دوره‌ها 3
تعداد شماره‌ها 10
تعداد مقالات 60
تعداد نویسندگان 126
تعداد مشاهده مقاله 21,477
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 16,966
نسبت مشاهده بر مقاله 357.95
نسبت دریافت فایل بر مقاله 282.77
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 129
تعداد مقالات رد شده 31
درصد عدم پذیرش 24
تعداد مقالات پذیرفته شده 60
درصد پذیرش 47
زمان پذیرش (روز) 89
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
تعداد داوران 68

 

 

نشریه «بررسی­‌های مدیریت رسانه» یک نشریه علمی است که از فرایند هم­تراز­خوانی (Peer Review) و شیوه داوری دوسوناشناس (Double- Blinded Refereeing) بهره می­‌برد. هدف اصلی نشریه «بررسی­­‌های مدیریت رسانه»، توسعه پیکره دانشی رشته نوپای مدیریت رسانه است که نه تنها برای پژوهشگران مدیریت رسانه دستیابی به ادبیات این حوزه را فراهم خواهد نمود بلکه به مدیران رسانه برای شکل­‌دهی به تصمیمات مبتنی بر شواهد در سازمان­‌های رسانه‌­­ای کمک خواهد کرد. مالکیت مادی و معنوی این نشریه به دانشگاه تهران تعلق دارد. زبان اصلی فصلنامه فارسی است اما کلیه مقاله‌های چاپ شده به شکل چکیده بلند 1500 تا 2500 کلمه‌ای به زبان انگلیسی نیز منتشر می‌شوند تا خوانندگان بین‌المللی نیز بتوانند اهم یافته‌­های مقاله‌ها را دریابند. حوزه موضوعی نشریه تمامی پژوهش­­‌های مرتبط با مسائل مدیریتی سازمان­­‌های رسانه‌­­ای است که از رویکرد­های مرور نظامند ادبیات، فراتحلیل، فراترکیب و ... استفاده کرده باشند. سایر اطلاعات نشریه به شرح زیر می باشد:

 

  • نشریه بررسی‌های مدیریت رسانه با انجمن علوم مدیریت ایران تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.
  • فلودیاگرام مراحل داوری و پذیرش مقاله در قسمت فرایند پذیرش مقالات شرح داده شده‌است.
  • حقوق معنوی: کلیه حقوق معنوی اثر متعلق به نویسنده است؛
  •  این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات، تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می کند.
  • نوع نشریه: نشریه علمی
  • نوع مقالات قابل انتشار: علمی-پژوهشی
  • توالی انتشار: فصلی
  • زبان: دو زبانه فارسی(چکیده مبسوط و منابع مقالات انگلیسی)
  • متوسط زمان داوری مقالات: 8 هفته
  • سرقت ادبی: جهت پیشگیری از سرقت ادبی از نرم افزار سمیم نور استفاده می‌شود.
  • دسترسی رایگان و آزاد به مقالات
  • چنانچه مقاله از حامی یا تامین‌کننده اعتبار پژوهشی برخوردار باشد، درج آن در مقاله توسط نویسنده الزامی می‌باشد.
  • کشور محل انتشار: ایران
  • ناشر:  دانشگاه تهران
  • حوزه  تخصصی: مدیریت رسانه
  • شروع انتشار:  بهار 1401
  • هزینه بررسی و پذیرش مقاله: رایگان
  • نوع داوری: شیوه داوری دو سو ناشناس توسط 2 داور
  • بازه زمانی بررسی اولیه: یک هفته
  • فرمت: الکترونیکی
  • نوبت‌های چاپ: فصلنامه
  • رتبه سال 1402در وزارت علوم: ب (پیوند به صفحه تایید نشریات وزارت علوم)
  • ایمیل نشریه:   E-mail: jmmr@ut.ac.ir 

 


 

شماره جاری: دوره 3، شماره 2، 1403 

شناسنامه نشریه

صاحب امتیاز

سردبیر دبیر تخصصی کارشناس نشریه ویراستار انگلیسی
دوره انتشار
فصلنامه
شاپا الکترونیکی

بانک ها و نمایه نامه ها

ابر واژگان